Käyttöönotto


Teknisesti palvelu on mahdollista saada käyttöön jopa saman päivän aikana. Tyypillisesti aikaa kuitenkin kuluu taloyhtiön päätöksentekoprosessiin, asukkaiden tiedottamiseen sekä vastuuhenkilöistä sopimiseen.

Seuraavassa on kuvattu suosittelemamme 3 kuukauden pilottivaiheeseen perustuva käyttöönottoprosessi, jolla varmistetaan, että varausjärjestelmä vastaa tarpeisiin ja käyttö lähtee sulavasti käyntiin. Pilotin toteuttaminen on myös taloyhtiölle riskitön, sillä järjestelmästä ei veloiteta kk-maksua ensimmäisen 3 kuukauden aikana.

SaunaOnline Taloyhtiö käyttöönottoprosessi


1. Kokeilutunnusten luonti ja järjestelmän konfigurointi

  • Luomme käyttöönne kokeilutilin, jota voidaan myöhemmin käyttää suoraan myös varsinaisena tuotantotilinä
  • Tarkoitus on heti alussa konfiguroida järjestelmä sillä oletuksella, että se voidaan myöhemmin ottaa varsinaiseen käyttöön


  • Keskeiset päätettävät asiat ja toimenpiteet:
    - Mitä varattavia kohteita palveluun tuodaan?
    - Varausten hinnoittelu, varausikkunat ja säännöt (kaikkia näitä voidaan päivittää myös myöhemmin)



2. Pilottijakson käynnistys ja tiedotus asukkaille

  • Hallituksen, isännöitsijän tai yhtiökokouksen päätös pilotin käynnistämisestä (käytännöt vaihtelevat taloyhtiöittäin)
  • Asukastiedotteen ja -ohjeistuksen laadinta
    - Tarjoamme tähän valmiit mallipohjat
    - Suosittelemme, että asukkaille lähetetään tiedote ja lisäksi varausohjeet tulostetaan taloyhtiön ilmoitustaululle ja saunatilan yhteyteen


  • Keskeiset päätettävät asiat ja toimenpiteet:
    - Kuka on järjestelmän pääkäyttäjä (esim. isännöintitoimisto, huoltoyhtiö tai hallituksen jäsen)
    - Pääkäyttäjän vastuulla on hintojen ja varausikkunoiden ylläpito järjestelmässä, mahdollisten vakiovuorojen päivittäminen kalenteriin sekä yhteyshenkilönä toimiminen sekä asukkaiden että SaunaOnlinen suuntaan
    - Virallinen käyttöönottopäivä
    - Sopimuksen allekirjoittaminen SaunaOnlinen kanssa


3. Päätös jatkaa palvelun käyttöä pilotin jälkeen

  • Johtopäätökset 3 kk:n pilottijaksosta
  • Mitään uusia toimenpiteitä tai päätöksiä ei tarvita, mikäli järjestelmän käyttöä jatketaan
  • (Sopimuksen irtisanominen, mikäli käyttöä ei haluta jatkaa pilotin jälkeen)